Nå er dialektboka «Da – men itte nå» kommet!

Publisert av Lillian Mobæk den 21.12.21. Oppdatert 21.12.21.

Endelig er boka om Blaker-dialekta – som Blaker og Sørum Historielag gir ut – kommet. Den er nå i salg hos Joker på Hellene, BesteFarHuset på Staurhaugen, biblioteket på Sørumsand og bokhandelen i Fokus-senteret på Sørumsand.

Prisen er kr 300,- pr stk. Boka kan betales på Vipps, nr. er 689753.

Vi beklager forsinkelsen, som vi ikke har hatt herredømme over, men håper til gjengjeld at boka faller i smak når den først foreligger.
150 sider med spennende og rikt illustrert innhold!

De som har forhåndsbestilt boka, vil bli kontaktet av historielaget.

God lesning, og god jul!

Litt om boka:

Dialektboka "Da - men itte nå"

Del 1 er en samling av ord og uttrykk fra Blaker-dialekta. Men den er langt fra komplett. Samlingen baserer seg på egen kunnskap hos medlemmene i redaksjonskomitéen, samt innspill fra lokalbefolkningen, og er ingen fullstendig «ordliste».

Del 2 består av en lett blanding av fortellinger fra dagliglivet i bygda i tidligere tider, anekdoter og muntre historier, samt litt lokal historie. Men heller ikke dette er noen fullstendig nedtegning av Blaker-historien – langt ifra. Den finnes i de to bindene av Sørum Bygdebok som omhandler Blaker; bind 6 – Søndre del av Blaker, og bind 7 – Nordre del av Blaker.