Lansering av Sørum bygdebok, bind 7, om Blaker

Publisert av Lillian Mobæk den 23.11.21. Oppdatert 17.12.21.

Endelig er siste bind av Sørum bygdebok ferdig. Bind 7 – Nordre del av Blaker - lanseres på BesteFarHuset i Blaker torsdag 25. november kl. 12:00. Alle er velkomne til lanseringslunsj!

Hele 21 år etter at arbeidet startet, avsluttes nå serien med bind 7. Dette siste bindet er på 728 sider, og omfatter de nordlige delene av Blaker, fra Blakersletta og nordover, med Feitbygda, Rånåsfoss og Vikjerrkroken, dvs. gardsområdene Foss, Huseby, Svarstad, Eid, Nitteberg, Sandnes, Toreid, Stagrim og Fjuk.

Forfattere er Håvard Kongsrud, og Fredrik Bjørge som medforfatter middelalder. Bilderedaktører er Anders Henriksen og Jan Erik Horgen.

Lillestrøm kommune v/Kulturavdelingen og Blaker og Sørum historielag inviterer til gratis lanseringslunsj på BesteFarHuset, der bygdebokforfatter Håvard Kongsrud vil fortelle litt om bokas innhold, og fotograf og bilderedaktør Anders Henriksen vil vise en del bilder.

BOKSALG
:
Boka kan kjøpes ved lansering. Pris kr 850,- uten abonnement.

Historielagets kontaktperson er Helge Hoel, helge.o.hoel@gmail.com. Alle som har abonnement, får tilsendt en giro på kr 700 fra Helge, og får boka  levert på døra.

Salgsdatoer:

* Historielaget er tilstede på Blaker Skanse lørdag 27. og søndag 28. november, hvor bygdeboka samt flere andre bøker selges, og 2022-kalenderen.

* Vi vil også være tilstede på julemarkedet på Frogner lørdag 27. november fra kl. 13 - 17, hvor det vil bli boksalg.

* Lørdag 4. desember er vi på Valstad kafe med det samme opplegget.

* Fredag 10. og lørdag 11. desember samt fredag 17. og lørdag 18. desember fra kl. 12 - 18 vil Historielaget ha boksalg på Fokus butikksenter på Sørumsand. Boka selges også i biblioteket på Sørumsand, og Norli bokhandel på Fokus selger både bygdeboka og kalenderen.